درس دوم Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.



جداول (Table)
جدول لیستی از سطرها و ستون ها است که در خانه های آن داده ها نگهداری می شود.
همانطور که تعریف بانک اطلاعاتی ذکر شد، Microsoft Office Access اطلاعات را در درون جداول نگهداری می کند.هر بانک اطلاعاتی حداقل یک جدول برای ذخیره داده های مرتبط با یک موجودیت دارد به عنوان مثال در یک مدرسه برای موجودیت دانش آموز می توان در بانک اطلاعاتی مدرسه یک جدول برای نگهداری مشخصات فردی دانش آموزان و جدول دیگری برای نگهداری دروس و نمرات آن ها در نظر گرفت.(جدول 1-1) جدول مشخصات دانش آموزان را نشان می دهد.




 




فیلد (Field)
فیلد کوچکترین بخش معنی دار اطلاعات ذخیره شده در یک بانک اطلاعاتی است که به یک ویژگی یا مشخصه از موجودیت مورد نظر مربوط می شود. در جداول بانک اطلاعاتی هر فیلد یک ستون از جداول را مشخص می کند.
برای مثال در جدول مشخصات دانش آموزان یک مدرسه، هریک از ستون های نام ، نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس به طور جداگانه یک فیلد محسوب می شوند. ( جدول 1-1) این فیلدها را نشان می دهد.
نکته: هر فیلد دارای دو جز است: نام فیلد و مقدار فیلد در هر جدول سطر اول بنام فیلد ها و سطرهای بعدی به مقادیر فیلدها اختصاص می یابد. برای مثال در ( جدول 1-1) ستون سوم به فیلد نام خانوادگی اختصاص داده شده است. عبارت" نام خانوادگی" در سطر اول این ستون نام فیلد و مقادیر آن عبارت از : "کرمی" ، " عطایی" ، " ترابی" می باشد.

رکورد (Record)
رکورد مجموعه ای از فیلدهای مرتبط به یکدیگر است. در هر جدول ، هر سطر یک رکورد نامیده می شود. برای مثال در ( جدول1-1) سطر دوم اطلاعاتی در مورد دانش آموز خاصی را نشان می دهد. در این سطر مقادیر فیلدهای نام ، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس یک دانش آموز خاص ( مینا عطایی) مشاهده می شود. هما این فیلدها با هم مرتبط هستند زیرا همه آنها مربوط به یک دانش اموز هستند. مجموعه این فیلدها رکورد دانش آموزان را می سازند. همانطور که در جدول مشخصات دانش آموزان مشاهده می کنید این جدول شامل 3 رکورد است که هر رکورد اطلاعات مرتبط با یک دانش آموز را نشان می دهد.
در (جدول 1-2) فیلدهای شماره کتاب ، نام کتاب ، نام مولف ، موضوع و تاریخ انتشار و نیز 4 رکورد دیده می شود.



 



آشنایی با انواع داده
داشتن یک بانک اطلاعاتی خوب مستلزم طراحی صحیح است. اولین مرحله یک بانک اطلاعاتی تعیین جداول مورد نیاز برای موجودیت موردنظر و سپس تعیین ستون ها یا همان فیلدهای مورد نیاز برای جداول است. برای هر فیلد باید یک نوع داده مناسب مشخص شود. نوع داده ییک فیلد با توجه به مقادیری که باید بپذیرد تعیین میشود. مثلا برای ذخیره تاریخ باید نوع داده مخصوص آن و برای ذخیره انواع اعداد ، نیاز به تعیین نوع داده ی عددی مناسب برای آنهاست. تعیین نوع داده صحیح برای فیلدها، از ورود مقادیر نادرست در جدول جلوگیری می کند. ( جدول1-3) انواع داده های بانک اطلاعات Access2007 را به همراه موارد کاربرد و اندازه فیلد نشان می دهد.



 


نکته : مقدار داده ای که در یک فیلد ذخیره میشود. محدود به اندازه آن فیلد است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 19:8 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon