درس دوازده Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


پنهان کردن ستون ها
برای مخفی کردن ستون آن را انتخاب کرده و از منوی حاصل از کلیک راست گزینه Hide Columns را انتخاب کنید (شکل 3-40) می توانید چند ستون مجاور را با نگهداشتن کلید Shift انتخاب کنید. برای نمایش مجدد ستون از منوی کلیک راست ، روی یکی از ستون ها گزینه Un Hide Columnsرا انتخاب کنید، در کادر باز شده (شکل 3-37) ستون های موردنظر خود را انتخاب و دکمه Close راکلیک کنید.


 



تغییر نام یک ستون

برای این منظور روی ستون انتخاب شده کلیک راست کرده و از منوی حاصل، گزینه Rename Columns را انتخاب کنید(شکل 3-40) به این ترتیب نام فیلد انتخاب و آماده تغییر می شود. برای اینکار علاوه بر روش مذکور می توان روی نام فیلد ستون مورد نظر دابل کلیک کرد.

حذف یک ستون
برای این منظور روی ستون انتخاب شده کلیک راست کرده و از منوی حاصل، گزینه Delete Columns را انتخاب کنید(شکل 3-40) یا از گروه Record در زبانه Home، گزینهDelete را انتخاب کنید (همانطور که قبلا مشاهده کردید این گزینه برای حذف یک سطر هم به کار می رود) با انتخاب گزینه حذف رکورد ، پیغامی مبتنی بر اینکه با حذف ستون، این فیلد به همراه مقادیرش در جدول برای همیشه از بین خواهد رفت، ظاهر می شود . برای تایید دکمه Yes را بفشارید.(شکل 3-38)



 


اضافه کردن ستون
با انتخاب گزینه Insert Columns از منوی حاصل از کلیک راست بر روی یک ستون انتخاب شده ( شکل 3-40) می توان یک ستون جدید قبل از ستون انتخاب شده اضافه نمود. این ستون با عنوان Field به همراه یک شماره ظاهر می شود که با روش هایی که آموختید می توانید عنوان آن را به عنوان مورد نظر تغییر دهید به این ترتیب می توان در نمای Datasheet فیلدهایی به جدول اضافه نمود.

مرتب سازی جدول براساس یک ستون
برای مرتب کردن رکوردها براساس مقادیر یک فیلد ، پس از انتخاب ستون مربوطه کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده، Sort Smallest to largestرا برای مرتب سازی از کوچکترین مقدار تا بزرگترین مقدار (مرتب سازی صعودی و Sort Largest to Smallest را برای مرتب سازی از بزرگترین تا کوچکترین مقدار (مرتب سازی نزولی) انتخاب کنید(شکل 3-40) برای این کار میتوانید از گزینه های مشابه در گروه Sort & Filter در زبانه Home نیز استفاده کنید. برای لغو هر گونه مرتب سازی از همین گروه ، گزینه(Clear All Sorts) را انتخاب کنید.( شکل 3-39)



 




فیلتر کردن جدول
گاهی ممکن است بخواهید فقط بعضی از رکوردهای جدول که دارای مقادیر خاصی هستند، نمایش داده شوندريا، یا برعکس بخواهید رکوردهایی بامقادیری خاص در جدول ظاهر نشوند.
مثلا ممکم است بخواهید فقط رکوردهایی که رشته ی تحصیلی آنها کامپیوتر است در جدول دیده شوند. به این منظور از قابلیت فیلتر کردن جدول در Access استفاده می شود.
به این منظور فیلتر کردن رکوردهای جدول به یکی از روشهای زیر عمل کنید:

روش اول : بعد از انتخاب ستون مورد نظر ، از گروه Sort & Filter در زبانه Home (شکل 3-39)، گزینه ی Filter را انتخاب کنید تا کادر مشابه (شکل 3-41) ظاهر شود. سپس مقداری را که نمی خواهید در جدول دیده شود را با برداشتن علامت تیک ، از حالت انتخاب خارج کنید و دکمه Ok را بفشارید. در (شکل 3-42) با انتخاب مقادیر " الکترونیک" و " کامپیوتر" فقط رکوردهایی که این دو مقدار را در فیلد رشته ی تحصیلی داشته باشند، نمایش می یابند.



 


روش دوم :
بعد از انتخاب مقدار مورد نظر در جدول، از گروه Sort & Filter در زبانه Home ، گزینه ی Selection را انتخاب کنید و از منوی ظاهر شده طبق ( شکل 3-42) بنابر نیاز خود یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که گزینه های این منو وابسته به نوع مقداری است که انتخاب شده است. به این معنی که با انتخاب مقادیر عددی گزینه های منوی ظاهر شده متفاوت خواهد بود. توضیحات روی (شکل 3-43) عملکرد گزینه های متفاوتی که هنگام انتخاب مقدار عددی در منوی حاصل از کلیک روی گزینه Selection ظاهر می شود را شرح می دهد.


 





 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس دوازدهAccess ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 7:4 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon