درس بیست Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

گزارش نمایش داده شده و عنوانی هم نام با جدول یا پرس و جوی انتخاب شده برای گزارش در نظر گرفته می شود. برای ذخیره ی گزارش روی نام آن کلیک راست کرده و از منوی حاصل، گزینه یSave را مطابق (شکل 6-2) انتخاب نماییدیا از نوار دسترسی سریع Access روی دکمه ی Save کلیک کنید.
در پنجره ی باز شده در کادر Report Name نامی را برای گزارش تایپ کنید و دکمه Ok را کلیک کنید. (شکل 6-3)








شناخت نماهای گزارش

چهار نما برای کار با گزارش ها وجود دارد که هر کدام کاربرد خاصی دارند و در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده می شود. این نماها عبارتند از :Print Preview ،Report View ، Layout View وDesign View .

نمای Print Preview
نمای Print Preview یا پیش نمایش چاپ دقیقا آنچه را که باید چاپ شود نشان می دهد. این نما لبه های کاغذ را در صفحه نمایش مشخص می کند بنابراین حاشیه های واقعی را می توان در این نما مشاهده کرد . این نما به منظور اطمینان از درستی و بی نقص بودن گزارش هنگام چاپ به کار می رود زیرا آنچه قرار است روی کاغذ دیده شود را نشان می دهد. دراین نما نمی توان گزارش را ویرایش کرد .
(شکل 6-4)


 




با باز شدن گزارش در این نما ، زبانه Print Preview ظاهر می شود. این زبانه شامل ابزاری برای انجام عملیات مختلف روی گزارش است که (جدول 6-1) کاربرد برخی از آنها را شرح می دهد.


 




نمای Report View
این نما نیزتقریبا هر آنچه که باید چاپ شود را نشان می دهد ، اما لبه های کاغذ را در صفحه نمایش مشخص نمی کند. بنابراین حاشیه های واقعی را نمی توان مشاهده کرد. مثلا اگر مقداری خارج از کاغذ قرار گرفته باشد ، کاربر در این نما نمی تواند این موضوع را تشخیص دهد. در این نما نیز نمی توان گزارش را ویرایش کرد . (شکل 6-5)



 





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس بیست Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 7:57 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon