فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

عکاسی از مدل ها

 

akasimodel2

اگر شما عکاسی هستید که از این راه امرار معاش می کنید دیر یا زود این موقعیت برای شما پیش خواهد آمد که از افراد سرشناس یا معروف عکس بگیرید آیا برای چنین لحظه ای آماده هستید آیا می دانید این افراد چه انتظاری از شما دارند؟

قبل از هر چیزی باید برای عکاسی از مدل های تمرین لازم را داشته باشید برای این منظور بهتر است از افراد خوش عکس به عنوان مدل استفاده کنید راستش را بخواهید بیشتر افراد معروف به خصوص هنرپیشه هایی که محبوبیت زیادی پیدا می کنند افراد خوش عکسی هستند نکته دیگر اینکه وقتی افراد خوش عکسی را برای عکاسی به عنوان مدل انتخاب می کنید قسمتی از نقاط ضعف عکاسی خود را پوشانده اید و فرصت های بیشتری درآینده  برای شما ایجاد خواهد شد.

برای اعتماد به نفس بیشتر خود باید یک مدل عکاسی مناسب و صبور داشته باشید چون قرار است از او صد ها و شاید هم هزاران عکس بگیرید از مدل عکاسی خود بخواهید ژست های مختلفی برای شما به نمایش بگذارد، منابع نور و رفلکتور ها را جابجا کنید، با مدل خود مدام صحبت کنید باید محیطی پویا فراهم کنید از همه مهارت های ارتباطی خود استفاده کنید تا می توانید با بذله گویی لبخند را به چهره مدل خود هدیه کنید.

از مدل تمرینی خود اجازه انتشار عکس ها را بگیرید تا بتوانید خود را به عنوان عکاسی قابل مطرح کنید  اگر فکر می کنید مدل تمرینی شما چنین اجازه ای به شما نمی دهد بهتر است مدل دیگری انتخاب کنید چون لازم است بهترین کار های خود را به نمایش بگذارید یا به عنوان نمونه کار آنها را به مشتریان خود نشان دهید.

محل عکاسی بسیار مهم است می توانید در خانه عکس بگیرید یک استودیو عکاسی برای خود بخرید یا یک استودیوی عکاسی اجاره کنید با مدل تمرینی می توانید در خانه کار کنید این برای شروع می تواند خوب باشد اما وقتی که می خواهید به صورت حرفه ای کار خود را شروع کنید باید به خاطر داشته باشید یک استودیو عکاسی حرفه ای علاوه بر اینکه امکانات بیشتری ................................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد عکاسی از مدل ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:27 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

پیک لایت نرم افزاری قدرتمند برای ساخت تصاویر ادیت شده در مک

 

 

پیک لایت

نرم افزار پیک لایت ساخته شده با تکنولوژی شرکت Pearl Mountain نرم افزاری ساده، سریع و قدرتمند برای ویرایش و فیلترگذاری عکس ها می باشد که هر عکاسی با هر درجه از مهارت می تواند با آن کار کند و با استفاده از بیش از ۱۷۰ افکت نورپردازی و ۲۵ فیلتر حالت عکس، تصاویری منحصر به فرد و زیبا بسازد.

 ظاهر نرم افزار بسیار دلنشین است و کار با آن بسیار ساده است که با نگاه به هر دکمه می توانید به خوبی پی ببرید که چه عملی را انجام خواهد داد. وقتی نرم افزار را باز کنید می توانید عکس دلخواه خود را drag و به لیست favorite اضافه کنید یا با استفاده از دکمه های load و  import آن را آپلود کنید.

در کنار ۱۷۰ افکتی که در ۴ دسته ی montage, light, glow و texture در دست دارید می توانید تعداد بی پایانی از لایه های این افکت ها را به کار ببرید و با یک کلیک دوباره افکت اعمال شده را کنسل کنید.

حالت های بلندینگ همچون screen, color dodge و lighter گستره ی وسیعی از گزینه ها را برای تغییر افکت لایه ها در اختیار کاربر می گذارند. همچنین با تغییر درصد گزینه ی آلفا ...................


موضوعات مرتبط: درس شصت و نه پیک لایت نرم افزاری قدرتمند برای ساخت تصاویر ادیت شده در مک ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:24 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

منبع نور عکاسی را خودتان بسازید

 

 نورپردازی برای عکاسی در خانه

 

وقتی که در خانه عکس می گیرید بسیار پیش می آید که منبع نور مناسب در اختیار ندارید و نمی توانید عکس دلچسبی بگیرید. برای رفع مشکل می توانید با هزینه کم منبع نوری مناسب بسازید. با نور کافی این چراغ ها می توانید سوژه خود را کاملاً روشن کنید و عکسی واضح بگیرید. در حالیکه اگر بخواهید همین تجهیزات نورپردازی را از بازار تهیه کنید باید هزینه گزافی پرداخت کنید که برای عکاسی در خانه معقول به نظر نمی رسد. با این روش نور پردازی این امکان به شما داده می شود که گشادی دهانه لنز را کمتر کنید و به این ترتیب عمق میدان بیشتری در تصویر خود ایجاد نمایید. در این آموزش می توانید از لامپ رشته ای یا لامپ تنگستن استفاده کنید که دمای نور بالاتری در مقایسه با لامپ ها فلورسنت دارند و برای عکاسی در داخل خانه مناسب تر هستند.

تجهیزات و مواد لازم برای نور پردازی در خانه!
  • دو چراغ سیار آویز (می توانید آنرا به راحتی در بازار پیدا کنید) از پاتروم چینی یا سرامیکی استفاده نمایید
  • دو عدد سیم رابط سیار
  • لامپ ۲۵۰ وات رشته ای و همانطور که گفته شد پاتروم چینی
دستور العمل

پس از اینکه وسایل و ابزار کار را آماده کردید می توانید کار را شروع کنید. هنگام تهیه چراغ سیار اگر توانستید نوع وات بالای آنر تهیه کنید که برای یک لامپ ۲۵۰ وات مناسب باشد بهتر است و حتماً چراغی تهیه کنید که دارای پاتروم چینی باشد و اگر چنین چراغ سیاری نیافتید می توانید از فروشنده بخواهید پاترم مربوطه را تعویض نماید و از سیم و اتصالات قوی تر برای چراغ شما استفاده کند تا هنگام کار طولانی مدت با این چراغ ها گرمای اضافی تولید نشود حداقل توان مورد نیاز شما ۲۵۰ وات است و اگر لامپ ۳۰۰ وات استفاده کنید بهتر است همچنین دو عدد سیم سیار نیاز دارید که به شما اجازه جابجایی در مکان های مناسب را بدهد. می توانید این چراغ سیار را روی در یا صندلی فلزی آویزان کنید. و مکان منبع نور مورد نظر خود را تنظیم نمایید. نکته دیگری که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید این است که لامپ ۲۵۰ وات سایز کوچک تهیه کنید به طوریکه در داخل چراغ شما جا بگیرد چنین لامپ هایی در بازار یافت می شوند اما نگران نباشید اگر چنین لامپی هم یافت نشد می توانید قسمت فلزی را باز کنید و قوس آنرا کمتر کنید یا قسمتی از آنرا ببرید و بقیه را با ورق آلومینیوم بپوشانید.

خوب لامپ ها را در جای خود قرار دهید و چراغ ها را روشن کنید مشاهده خواهید کرد که تمرکز نور از یک لامپ آویز بسیار بیشتر است و با استفاده از این منبع نور می توانید به سوژه خود نور بیشتری بتابانید.

چراغ های خود را یا زاویه ۴۵ درجه قرار دهید یکی سمت راست و یکی ....................

 


موضوعات مرتبط: درس شصت و هشت منبع نور عکاسی را خودتان بسازید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:22 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

عکس برداری از جریان آبشار جیم ریچاردسون عکاس مجله ی نشنال ژئوگرافیک

 

عکاسی آّشار

بگذارید از پیشینه ی عکس های این چنینی شروع کنم که در شرف کلیشه شدن قرار دارد. گفتم “در شرف” چراکه شک دارم ما انسان ها عطش تماشای جریان نورانی و شفاف آبی که  از آن بالا سرشار شده را بخواهیم کنار بگذاریم. اما تکنیک های عکس برداری از آبشارها، دیگر به نوعی استاندارد رسیده که شاید رایج ترین آنها استفاده از لانگ شاتر با سرعت بسیار کم باشد تا جریان آب را همچون پرده ی نقره ای ابریشمین بنمایاند. این سبکی است که خیلی ها بارها و بارها به کار برده اند؛ خب، منم همین طور.

این کار هرچند زمان بر اما بسیار ساده است؛ استفاده از سرعت بسیار کم شاتر، چیزی بین .............


موضوعات مرتبط: درس شصت و هفت عکس برداری از جریان آبشار جیم ریچاردسون عکاس مجله ی نشنال ژئوگرافیک ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:16 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

در خانه پشت زمینه سفید بسازید

 

پشت زمینه سفید در عکاسی چهره

آیا می خواهید یک پرتره زیبا مانند این با پشت زمینه سفید داشته باشید؟ آیا می خواهید درباره نور پردازی چنین صحنه بیشتر بدانید؟ آیا یک چراغ پر نور به سوژه خود می تابانید و همه چیز تمام است؟

اما با استفاده از یک فلاش ساده و یک تکه مقوا می توانید چنین جلوه ای ایجاد کنید.

خوب سعی می کنیم از کمترین امکانات بهترین نتیجه را بگیریم. با استفاده از یک دوربین معمولی Canon 580EX و فلاش SB26  کار را شروع می کنیم و از دیوار اتاق نشمین به عنوان پشت زمینه استفاده می کنیم.

برای اینکه بتوانید یک پشت زمینه سفید ایجاد کنید باید نور بسیار زیادی به دیوار  بتابانید و در عین حال این نور را به صورت یکنواخت پخش کنید.

پشت زمینه سفید در خانه برای عکاسی

برای اینکه بتوانید پشت زمینه سفید مناسبی ..........................


موضوعات مرتبط: درس شصت و هفت در خانه پشت زمینه سفید بسازید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:13 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

یک ابزار فوق العاده برای پاک کردن پشت زمینه در فتوشاپ!

 

در این آموزش با استفاده از ابزار Background Eraser در فتوشاپ می خواهیم راهی ساده برای پاک کردن پشت زمینه عکس را نشان دهیم. Background Eraser به خصوص برای پاک کردن عکس هایی که در پشت زمینه آنها مقدار زیادی جزییات وجود دارد به خصوص در مرز بین پشت زمینه و پس زمینه می تواند بسیار مفید باشد مثلاً اگر بخواهید آسمان را در پشت زمینه تصویری که تعداد زیادی درخت هم وجود دارد پاک کنید با استفاده از Background Eraser به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. و دیگر نیازی نیست که همه این درختان را انتخاب کنید.

البته نباید فکر کنید که فتوشاپ آنقدر هوشمند است که می تواند تشخص دهید پشت زمینه کدام قسمت تصویر است و جلو زمینه کدام قسمت است و چیزی که فتوشاپ تشخیص می دهد رنگ است این ابزار در حقیقت یک پاک کننده رنگ است با نمونه گیری می تواند رنگ محدوده ای را پاک کند. این ابزار بدون شک یکی از مفید ترین ابزار های فتوشاپ است که کارایی بسیاری دارد ولی نقطه ضعف هایی هم دارد و بهتر است هنگامی که با این ابزار کار می کنید یک لایه به عنوان پشتیبان داشته باشید تا در صورتی که به صورت ناخواسته قسمتی از تصویر را از دست دادید جایی برای جبران وجود داشته باشد.

در ادامه به آموزش و نحوه استفاده از ابزار Background Eraser می پرداریم:

در حالت پیش فرض Background Eraser در زیر پاک کن یا Eraser  در نوار ابزار اصلی پنهان است. و برای انتخاب آن باید روی این پاک کن یا Eraser کلیک کنید و آنرا همانطور فشرده نگه دارید تا مانند شکل زیر Background Eraser ظاهر شود. نشانگر موس را روی آن ببرید و کلید موس را رها کنید تا انتخاب شود

پاک کردن پشت زمینه در فتو شاپ

حال باید نشانگر موس مانند شکل زیر شود. که یک + در میان آن است.

image002

اندازه دایره را می توانید با کلید های ([) و (]) تغییر دهید همچنین می توانید با استفاده از کلید های shift+[ یا shift+]  شدت تاثیرگذاری آنرا از مرکز به بیرون تغییر دهید. ولی ...................


موضوعات مرتبط: درس شصت و شش یک ابزار فوق العاده برای پاک کردن پشت زمینه در فتوشاپ! ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 9:55 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

 

چهار تمرین برای تقویت توان مشاهده در عکاسی

 

تمرین عکاسی

بزرگترین مهارت عکاسان مشهور دقت آنها در نور دهی به تصویر، دقت به همه ریزه کاری های عکاسی  یا گرفتن هزاران عکس در هفته نیست.

بزرگترین مهارت آنها -که هر عکاسی می تواند امیدوار باشد به آن دست یابد- قدرت مشاهده آنهاست.

قدرت مشاهده کار شما را تعریف می کند و به کار شما روح می دهد و نفسی در جان داستان هایی که از لحظات و زیبایی ها روایت می کنید می دمد. قدرت مشاهده اختلاف یک عکاس متوسط و یک عکاس حرفه ای و موفق است. این قدرت مشاهده و درک عکاس است عکسی خلق می کند که با شما سخن می گوید و فقط تصویری با جلوه های بصری نیست.

تقویت قدرت مشاهده به خصوص در هنر عکاسی نیاز به تعمق و تلاش دارد. این کار نیاز به زمان و تلاش کافی دارد و همچنین علاقه و اشتیاق وافری نیاز است تا به سطحی برسید که در بین بزرگان دیده شوید.

از تمرین روش های زیر که به صورت تخصصی برای عکاسان نوشته شده است استفاده کنید تا این استعداد خود را تقویت کنید.

۱- تجزیه و تحلیل

یک شی را روی میز در مقابل خود قرار دهید و برای پنج دقیقه به آن نگاه کنید و به هر چیزی در مورد آن دقت کنید. اگر یک سیب است به شکل آن دقت کنید: آیا گرد است؟ آیا برآمدگی خاصی دارد؟ آیا شیار های زیادی دارد؟ به اندازه آن دقت نمایید، آنرا با چیزی مقایسه نمایید، به نسوج، ...............


موضوعات مرتبط: درس شصت و پنج چهار تمرین برای تقویت توان مشاهده در عکاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 9:53 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon