درس دوم فتوشاپ

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


 

مدل HSB :
مدل رنگ HSB سه مشخصه اساسی از رنگ را توضیح میدهد :
Hue : عبارت است از رنگ منعکس شده یا انتقال داده شده از یک موضوع . این رنگ از طریق موقعیتش بر روی دایره رنگها اندازه گیری می شودو با یک درجه بین 0 تا 360 درجه نشان داده می شود.
Saturation : این موضوع بعضی وقت ها کروما (chroma) نامیده می شود و عبارت است از شدت یا خلوص یک رنگ . اشباع (saturation) با مقدار خاکستری موجود در hue مشخص می گردد و بر حسب درصد از 5% (خاکستری) تا 100%(اشباع کامل)اندازه گیری می شود.در دایره استاندارد رنگها، اشباع از مرکز دایره تا لبه افزایش پیدا میکند .
Brightness : این موضوع روشنایی یا تیرگی رنگ را نشان میدهد و معمولا بر حسب درصد از 0% (سیاه) تا 100% (سفید) اندازه گیری می شود .

مدل RGB :
مدل RGB را برای قرار دادن مقدار شدت به هر پیکسل بکار می برد. این مقدار شدت عددی بین 0 (سیاه) تا 255 (سفید) برای هر جزء از RGB می باشد. برای مثال قرمز روشن ممکن است دارای مقدار قرمز به اندازهَ 246، مقدار سبز به اندازهَ 20 و مقدار آبی به اندازهَ 50 باشد . وقتی اندازهَ هر سه جزء از رنگها مساوی باشد نتیجه اش ایجاد سایه خاکستری می باشد و زمانی که اندازهَ همه اجزاء 255 باشد نتیجه اش سفید خالص و وقتی هر سه جزء دارای مقدار صفر باشد رنگ سیاه خالص ایجاد خواهد شد . مدل RGB در ویدئو و مانیتور نیز کاربرد دارد .

مدل CMYK :
مدل CMYK برای چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل CMYK هر پیکسل از درصدی از جوهرها تشکیل می شود. رنگهای روشن از درصد پایینی از رنگ جوهرها می باشن. برای مثال: رنگ قرمز روشن ممکن است شامل cyan 2% ، magenta 93% ، زرد 90% و سیاه 0% باشد . در تصاویر CMYK ، سفید خالص از ترکیب چهار رنگ CMYK با 0% تولید می شود .



مدل L*a*b :
مدل L*a*b مدل رنگی است که توسط(CIE(Commission Internstionale d`Eclarige در سال 1931 به عنوان استاندارد بین المللی برای اندازه گیری رنگ، پایه ریزی شد. رنگ L*a*b طوری طراحی شده که مستقل از وسایلی مانند: مانیتور ، پرینتر ، اسکنر یا کامپیوتر، رنگ ایجاد می کند. رنگ L*a*b دارای جزء لومینانس(Luminance) یا روشنایی (Lightness) به نام رنگ L و دو جزء کرومیک یکی a از رنگ سبز به قرمز و دیگری b از رنگ آبی به زرد می باشد .

مدل bitmap :
این مدل مقداری از دو رنگ سفید یا سیاه را برای نمایش دادن پیکسل ها در یک تصویر به کار می برد .

مدل درجه خاکستری Grayscale:
این مدل 256 سایهَ خاکستری را بکار می برد. هر پیکسل از تصویر به صورت Grayscale دارای مقدار روشنایی از 0 (سیاه) تا 255 (سفید) را داراست. اندازهَ خاکستری grayscale به صورت درصدی از جوهر سیاه اندازه گیری می شود. 0% برابر سفید و 100% برابر سیاه می باشد. در تصویر با مد grayscale تغییرات تیرگی در تصویر بسیار هموار است .

مدل Duotone:
این مدل تصویرهایی با درجه خاکستری تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و چهار رنگ را می تواند تولید کند .

مدل Indexed :
این مدل از 256 رنگ استفاده می کند. در هنگام تبدیل به یک تصویر به رنگ Indexed فتوشاپ یک جدول رنگ می سازد و در آن ایندکس رنگ های تصویر را ذخیره می کند .

مدل Multichanel:
این مدل 250 رنگ خاکستری را در هر کانال بکار می برد. تصاویر Multichanel مناسب برای چاپ های مخصوص می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس دوم فتوشاپ ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 17:56 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon