درس دوم Word

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

- شناسایی اصول تایپ یک متن ساده

بعد از ایجاد یک سند خالی می توانید متن و نوشته خود را به صورت دلخواه وارد کنید. پس از تایپ متن ، به سادگی می توانید تغییرات مختلفی را بر متن تایپ شده اعمال کنید. نحوه ایجاد تغییرات را در فصل های بعدی فرا گیرند.

- نحوه وارد کردن متن و نوشته :

مکان نمای ماوس را روی قسمتی از صفحه قرار داده و کلیک کنید. علامت درج به صورت چشمک زن روی صفحه ظاهر می شود.
حال با استفاده از صفحه کلید شروع به تایپ کنید.
برای ایجاد فاصله بین کلمات ، از کلید Space‌در صفحه کلید استفاده کنید.
برای رفتن به سطر بعدی، از کلید Enter در صفحه کلید استفاده کنید.
برای جا به جا کردن علامت درج از کلید های جهت دار استفاده کنید.
برای رفتن به ابتدای سطر تایپ شده ، از کلید Home وبرای رفتن به انتهای سطر جاری از کلید Enter استفاده کنید.
برای تایپ کردن از سمت راست صفحه به فارسی روی دکمه R to L‌ کلیک کنید.
برای تغییر زبان (از انگلیسی به فارسی و بر عکس) از کلید میانبر Alt+Shift استفاده کنید.
برای تایپ کردن از سمت چپ به زبان انگلیسی روی دکمه L to R کلیک کنید.


- پاراگراف:

از آنجایی که برنامهWord محدوه عرض صفحه را می شناسد. هنگام تایپ متن به طور خودکار آن را می شکند و باقیمانده متن را به سطر بعدی منتقل می کند. در نتیجه هنگام رسیدن مکانما به پایان سطر ، نیازی به فشردن کلید Enter نیست. اگر در چنین حالتی ، کلید Enter را فشار دهید . یک پاراگراف جدید ایجاد می شود.


- عملکرد ماوس

برای کار با موس در برنامهWord موارد زیر را در نظر بگیرید:
- اشاره گر ماوس تا زمانیکه روی متن سند جاری قرار دارد به شکل l دیده می شود.
- ولی به محض اینکه از متن خارج می شود و روی نوار ریبون قرار می گیرد به شکل فلش سفید رنگ در می آید.
- اگر تصویری در سند شما باشد . شکل اشاره گر موس در زمان قرار گیری روی تصویر به صورت جهار جهت در می آید.
- فشار دادن کلید Alt به همراه کلید سمت راست ماوس باعث می شود که ناحیه ی Research باز شود . یکی از کاربردهای آن ناحیه ترجمه کلمات داخل سند می باشد.


- ذخیره اسناد

پس از ایجاد یک سند و وارد نمودن متن در آن لازم است آن سند را ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید اطلاعات آن را بازیابی کرده و استفاده نمائید. برنامه Word 2007 از یک سیستم جدید برای ذخیره کردن اسناد استفاده می کند که این سیستم باعث کاهش حجم اسناد می شود.
روش اول : از منوی Office Button گزینه Save را انتخاب کنید(شکل 1-12)

روش دوم : کلید های میانبر Ctrl +S را همزمان فشار دهید
روش سوم : در نوار دسترسی سریع روی آیکن ذخیره کلیک کنید.
پس از اجرای هر کدام از شکل از روش های بالا پنجره Save As باز می شود(شکل 1-13)

 

با کلیک روی فلش بازشو Save می توانید محل ذخیره فایل را مشخص کنید.
در قسمت File Name می توانید نام انتخابی را تایپ کنید.
در قسمت Save As Type می توانید قالب سند را مشخص کنید.
بر روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل ذخیره گردد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس دوم Word ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 8:56 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon