درس سوم Word

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

word Document: این گزینه سند را با قالب doxt که قالب پیش فرض است ، ذخیره میکند.

Word Template : این گزینه سند را به صورت الگو با قالب dotx ذخیره میکند .

Word 97-2003 : این گزینه سند را با قالب نسخه قدیمی word که doc است ذخیره میکند.



Find add – ins for other file format: این گزینه سند را با قالب pdfیا xps ذخیره میکند . این نوع قالب بندی ها باعث کاهش حجم فایل می شوند. فرمت pdf با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Readerباز میشود . فرمت xps یک جایگزین جدید برای فرمت pdf است که توسط مایکرو سافت ارائه شده است. برای تبدیل اسناد word به فرمت pdf به نرم افزار مربوطه (pdf ساز) نیاز دارید.

Other format :با انتخاب این گزینه پنجره save asباز می شود و می توانید از قسمت Save as Type نوع فرمت فایل را مشخص کنید .
بعد از انتخاب هر یک از قالب های ذکر شده کادر Save as باز می شود و شما می توانید نام و مسیر دلخواه خود را تعیین کنید. به این ترتیب فایل با قالب انتخاب شده ذخیره می گردد.


 




شناسایی اصول تغییر نام کاربر

زمانی که یک سند جدید ایجاد می کنید ، برنامه word یک نام به عنوان نام نویسنده و یا نام کاربر برای سند شما قرار می دهد. البته برنامه word این نام را از تنظیمات ویندوز دریافت می کند. این نام در بخش Comment ( یادداشت ها) و Track change ( پیگیری تغییرات) به کار می رود. برای تغییر دادن نام کاربر از روش زیر استفاده کنید:
روی دکمه Office کلیک کرده و سپس از منوی ظاهر شده روی Word Options کلیک کنید. در کادر محاوره ای Word Options ، از زبانه Popular قسمت Personalize your copy of Microsoft Office نام کاربری را در کادر User name وارد و کادر محاوره ای را Ok کنید.






شناسایی اصول باز کردن سند موجود

پس از ایجاد و ذخیره نمودن یک سند می توانید همان سند ذخیره شده قبلی را باز کنید و تغییرات جدیدی در آن اعمال کرده و یا آن ها را مطالعه کنید.
روش اول : از منوی Office Button دستور Open را انتخاب نمائید.


 



روش دوم : کلیدهای میانبر Ctrl+ Oهم زمان فشار دهید.روش سوم : در نوار دسترسی سریع روی آیکن کلیک کنید. به این ترتیب کادر Open باز می شود (شکل 18-1).

 



از منوی باز شوی Look in مسیری را که فایل در آن ذخیره شده انتخاب نمائید. فایل مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و یا پس از انتخاب فایل روی دکمه Openکلیک نمائید.

پس از پایان کار ، سند را ببندید . اگر در سند تغییراتی داده اید که آنها را دخیره نکرده اید ، برنامه هنگام بسته شدن از شما در مورد ذخیره کردن تغییرات سوال می کند . برای بستن سند جاری از منویOffice Button دستور Close را انتخاب کرده (شکل 19-1)


 




- خلاصه درس

به برنامه ای که توانایی وارد کردن ، اصلاح ، ویرایش و ذخیره کردن متنی را داشته باشد واژه پرداز می گویند. نرم افزار Microsoft Word 2007یک برنامه واژه پرداز است.محیط Word شامل نوار عنوان (Title Bar) ، نوار دسترسی سریع (Quick Access) ، نوار (Ribbon) ، محیط نوشتاری ونوار وضعیت (Status Bar) می باشد. برای ایجاد یک فایل می توانید از فرمان New و برای ذخیره یک فایل از فرمان Save استفاده کنید . رای باز کردن فایل می توانید از فرمان Open و برای خروج از فایل از فرمان Close استفاده کنید.

برای تغییر زبان از فارسی به انگلیسی و یا بر عکس از Alt+ Shiftاستفاده کنید. برای ایجاد فاصله از کلید Spaceو برای رفتن به سطر بعد از کلید Enterاستفاده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس سوم Word ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 9:23 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon