فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دکمه Office

این دکمه که در گوشه بالا و سمت چپ پنجره Excel قرار دارد، دستورات مهم برای مدیرت فایل ها را در بر می گیرد.(شکل 1-2).


مانند، New (ایجاد فایل جدید)، Open(باز کردن فایل) Save(ذخیره کردن فایل) و ...(شکل 1-3)



نوار ابراز دسترسی سریع (Quick Access)

این نوار ابزار در کنار دکمهOffice قرار دارد(شکل 1-4).
همانطور که از نام آن مشخص است، می تواند شامل دستوراتی باشد که بیشتر بکار می روند. این نوار به طور پیش فرض دارای سه دکمه Save (ذخیره)، Undo (خنثی کردن)و Redo‌ (دوباره انجام دادن) است.



آیا می دانید که ....

در صورت تمایل می توانید برخی از دکمه های پر مصرف را در نوار ابزار Quick Access (دسترسی سریع) قرار دهید تا همیشه در دسترس باشند، مانند دکمه Open . برای این کار روی دکمه شکل زیر کلیک کنید. سپس از منوی باز شده (شکل 1-5) دکمه مورد نظر را انتخای کنید.



نوار (Ribbon)

دستورات و امکانات برنامه Excel بر حسب موضوع دسته بندی و نامگذاری شده و به صورت تب های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد.این مجموعه به طور کلی Ribbon (نوار) گفته می شود.Ribbon (نوار)، معادل نوار منو در سایر برنامه ها است. در (شکل 1-6) تب Home همراه با دکمه ها و امکاناتش دیده می شود. به دلیل زیاد بودن دکمه ها و امکانات هر تب، آنها را در گروه های نامگذاری شده مشاهده می کنید. به عنوان مثال، گروهFont در تب Home، تنظیمات قلم را در بر دارد.



نوار فرمول ( Formula Bar)

از نوار فرمول برای وارد کردن یا مشاهده فرمول و محتوای سلول ها استفاده می شود. با استفاده از این نوار می توان محتوای سلول (یا فرمول موجود در آن) را ویرایش کرد(شکل1-7).



نکته: فعال کردن نوار فرمول

در صورتی که نوار فرمول در پنجره Excel دیده نشود.،برای فعال کردن آن، از تبView گزینهFormula Bar را انتخاب کنید (شکل 1- 8)


برگه (Sheet)

هر فایل جدید، در برنامه Excel، بطور پیش فرض دارای سه Sheet (برگه) است. این برگه ها توسط Tab(زبانه) در پایین صفحه مشخص می شوند. با کلیک روی هر تب، Sheet مربوطه فعال می شود(شکل 1-9).



سر سطرها و سر ستون ها

در هر Sheet (برگه)، سطرها با شماره و ستون ها با حروف انگلیسی مشخص می شوند. سر ستون ها در بالای Sheet انگلیسی در سمت چپ صفحه (و در Sheet فارسی در سمت راست) دیده می شوند(شکل 1-10).



نوار پیمایش (Scroll Bar)

از نوارهای پیمایش عمودی و افقی برای دیدن قسمت های دیگر صفحه که قابل رویت نیستند، استفاده می شود. برای این منظور کافیست Scroll Bar‌(نوار پیمایش) را در جهت مورد نظر حرکت دهید(شکل 1-11).

 


نوار وضعیت ( Status)

نوار پایین پنجره Excel، نوار Status ( وضعیت) نام دارد. یکی از موارد کاربرد این نوار، مشاهده مجموع، میانگین و تعداد سلول های انتخاب شده است (شکل1-12).



 



نکته: بزرگنمایی و کوچک نمایی صفحه (Zoom) در صورت لزوم می توانید محتوای صفحه را بزرگتر یا کوچکتر از اندازه طبیعی مشاهده کنید. برای این منظور از بخش Zoom (بزرگنمایی) در نوار Status (وضعیت) ، استفاده می شود (شکل 1-13).
برای بزرگنمایی،روی دکمه (+) و برای کوچک نمایی روی دکمه (ـ) کلیک کنید. با هر بارکلیک، 10٪ بزرگ نمایی یا کوچک نمایی صفحه تغییر می کند.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس دوم Excel ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, | 9:50 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon