درس چهار Word

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

شناسایی اصول کار با نماهای مختلف سند

در Word‌ هر سند را می توان در حالت های مختلف به نمایش درآورد. در گوشه سمت راست نوار وضعیت (Status Bar) می توانید 5 حالت نمایش سند را مشاهده کنید و با کلیک روی هر کدام نمای مورد نظر را فعال کنید(شکل 1-20)نمای چاپ (Print Layout)

در این نما ، سند به همان صورتی که چاپ می شود به نمایش در می آید و متن ، تصویر ، حاشیه ها و حتی سر صفحه و پا صفحه دیده می شود(شکل 1-21)

 




 


 


 




 



 

نمای مطالعه تمام صفحه (Full Screen Reading)‌

در نمای مطالعه تمام صفحه می توانید سند جاری را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید. در این نما اکثر نواها حذف می شوند. این نما برای مطالعه سند و مقایسه صفحات آن سند مناسب است(شکل 1-22)
نمای طرح وب ( Web Layot )

در این نما وب همانطور که از نام آن مشخص است می توانید سند را در حالت صفحات وب مشاهده کنید . در این حالت صفحه نوشتاری به اندازه کل صفحه دیده می شود و شیوه نمایش متن ها و پیش زمینه ها دیده شده ولی فاصله بین صفحات مشاهده نمی گردد(شکل 1-23)
اگر بخواهید یک صفحه وب را با استفاده از Word‌طراحی کنید بهتر است از نمای Web Layout استفاده نمایید.
نمای طرح بندی (Outline View)

نمای طرح بندی در سازمان دهی سند به کاربران کمک می کند. در این حالت برنامه ، متن را بر حسب رتبه بندی فصول به صورت تودرتو نمایش می دهد. می توانید کل یک بخش را با استفاده از سر فصل آن جابه جا یا کپی کنید. در این نما زبانه ای به نام Outlining در Ribbon ظاهر می شوند که با استفاده از آن و منوی بازشوی Show Leve می توانید سرفصلها را به صورت های مختلف تغییر دهید.(1-24)
نمای پیش نویس (Draft)

در این نما می توانید نیم نگاهی به متن موجود در سند به صورت پیش نویس داشته باشید. این نما برای ویرایش و قالب بندی سند طراحی شده است. این حالت نسخه ی چاپی سند را نشان نمی دهد. اما می توانید اجزای همانند فضای سبک را در سمت چپ صفحه مشاهده کنید. حاشیه های متن، سر صفحه و پاورقی ها و گرافیک های موجود در نمای پیش نویس نمایش داده نمی شوند.(شکل 1-25)

 




 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس چهارم Word ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, | 9:39 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon