درس پنجم Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


به این ترتیب تمام اجزاء بانک اطلاعاتی شامل جداول، پرس و جوها ، فرم ها ، ماکروها و ماجول ها در طبقه بندی مجزا نمایش داده می شوند (شکل 2-8) برای نمایش نام جداول موجود در بانک اطلاعاتی ، روی طبقه بندی Tables کلیک کنید تا لیست جداول ظاهر شوند.



2007 Access واسط کاربری مشابه با سایر برنامه های Office 2007 که قبلا با آنها آشنا شده اید را در اختیار قرار می دهد. این واسط کاربر شامل تعدادی زبانه و در هر زبانه تعدادی گروه می باشد. (شکل 2-9) اجزاء مختلف واسط کاربر 2007 Access را در حالی نشان می دهد که تعدادی از جداول بانک اطلاعاتی North Wind باز شده است.
برای باز کردن یک جدول روی نام آن دابل کلیک کنید یا روی نام آن کلیک راست کرده و از منوی باز شده ، گزینه ی Open را انتخاب کنید.
با باز شدن هر جدول یک زبانه به آن اختصاص داده می شود، که نام جدول روی آن درج شده است. برای جابجا شدن بین جداول باز شده روی زبانه مربوط به آن کلیک کنید.




نمایش جداول در نماهای مختلف2007 Access جداول را در چهار نمای مختلف نمایش می دهد که عبارتند از:
نمای برگه داده (Datasheet view)
به طور پیش فرض با باز کردن جداول ، Access آن ها را در این نما ، نمایش می دهد. این نما اطلاعات جدول ها را به صورت صفحه گسترده و در قالب سطرها و ستون ها نشان می دهد، به طوری که در هر سطر یک رکورد و در هر ستون یک فیلد از جدول ظاهر می شود.
در این نما می توان رکوردهای جداول را اضافه یا حذف نمود و مقادیر فیلدهای آنها را ویرایش کرد. همچنین در این نما می توان اقدام به حذف یا اضافه نمودن ستون ها (فیلدها) نمود.
با این موارد در فصل بعدی بیشتر آشنا خواهید شد. نمونه ای از نمای Datasheet را در (شکل2-9) مشاهده نمودید.

نمای طراحی (Design view)
در این نما می توان ساحتار یک جدول شامل نام فیلدهای تشکیل دهنده جدول و نوع داده ای آنها را مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدام به ویرایش آنها نمود. ویرایش طراحی جدول شامل حذف و اضافه نمودن فیلدها ، تغییر نام فیلدها و تغییر نوع فیلدها می باشد. (شکل 2-10)



نمای جدول محور (PivotTable view)
این نما از ویژگی جدید 2007 Access نسبت به نسخه های قبلی آن است.
در این نما می توان همانند نمای Datasheet ستون ها (فیلدها) و مقادیر آنها را مشاهده کرد با این تفاوت که کاربر تعیین می کند که کدام یک از فیلدها نمایش داده شوند.
پس از ورود به این نما هیچ فیلدی برای نمایش وجود ندارد، با کمک پنجره ای با عنوانPivot Table Field List که لیست تمام فیلدها را نشان می دهد، می توان فیلدهای موردنظر را برای نمایش انتخاب نمود.(شکل2-11) برای این کار کافی است نام فیلد مورد نظر خود را درک کرده و آن را به درون صفحه وارد کنید.




آیا می دانید که...
نمای Pivot Table View همچنین برای استخراج آمار جمع بندی مثل میانگین و مجموع مقادیر فیلدها و انجام عملیات آماری دیگر روی رکوردها مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته: در نمای جدول محور (Pivot Table View) امکان ویرایش مقادیر فیلدها وجود ندارد.

نمای نمودار محور (Pivot chart View)
این نما رکوردها را با انجام توابع آماری روی آنها ( مثل مجموع مقادیر، تعداد و ...)، به صورت نمودار نشان می دهد. در این نما نیز همانند نمای Pivot Table View با کمک پنجره ی Field List، فیلدهای مورد نظر انتخاب می شوند.( شکل 2-12)




انتخاب نماهای چهارگانه ی جدول
برای جابجا شدن بین نماهای مختلف جدول ها در بانک های اطلاعاتی 3 روش وجود دارد:
روش اول: روی زبانه مربوط به جدول مورد نظر کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده نمای مورد نظر خود را انتخاب کنید. (شکل 2-13)



روش دوم: در گروه View از زبانه Home، روی دکمه View کلیک کنید و از منوی ظاهر شده ، نمای مورد نظر خود را انتخاب کنید.(شکل 2-14)



روش سوم: در منتهی الیه سمت راست و پایین پنجره مربوط به هر جدول باز شده، 4 آیکن دیده می شود که برای جابجا شدن بین نماهای مختلف از آنها استفاده می شود(شکل 2-15)



(جدول 2-1) آیکن ها و نمای مربوط به هر کدام را شرح می دهد.



مرور رکوردها در جداول بانک اطلاعاتی
برای پیمایش و مرور رکوردها به منظور مشاهده ، ویرایش و حذف آنها از دو روش می توان استفاده نمود:
استفاده از نوار مرور رکوردها
استفاده از گروه Find در زبانه Home

روش اول: استفاده از نوار مرور رکوردها هنگامی که جداول در نمای Data sheet باز می شوند، در پایین پنجره نمایش رکوردها ، یک نوار افقی برای مرور رکوردها به (شکل 2-16) ظاهر می شود.



(جدول 2-2) عملکرد هر یک از دکمه ها و سایر اجزاء موجود در نوار مرور رکوردها را نشان می دهد.




آیا می دانید که ...
روش دوم: استفاده از گروه Find در زبانه ی Home آخرین گروه از زبانه Home، گروه Find است با انتخاب گزینه Go to در این گروه ، منویی باز می شود که شامل گزینه هایی برای مرور رکوردها و ایجاد رکورد جدید است. (شکل 2-17) گروه Find و (شکل 2-18) گزینه های منوی Go to را شرح می دهد.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس پنجم Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 19:33 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon