درس نهم Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

با توجه به (جدول 3-6) مشخصات فیلدها شامل نام فیلد و نوع داده را مشخص کنید. نام فیلد را در ستون Field Name وارد کرده و با فشردن کلید Tab و Enter ستون Data Type شوید و از لیست باز شونده نوع داده ای مورد نظر را انتخاب کنید .(شکل 3-12) همچنین عنوان فیلد (Caption) و سایز فیلد (Field Size) فیلدها را نیز از (جدول 3-6) استخراج کنید و در پانل Field Properties تنظیم نمایید.
نکته : اگر اولین فیلد تعریف شده از نوع AutoNumber باشد ، Accessهمان فیلد را به عنوان فیلد کلیدی در نظر می گیرد و فیلد ID را اضافه نمی کند.

در این مثال فیلد شماره ردیف که از نوع AutoNumber می باشد ، به دلیل مقادیر منحصر به فرد (غیر تکراری) در هر سطر به عنوان فیلد کلیدی تعیین می شود.

نکته: کلید اصلی یک فیلد یا مجموعه ای از فیلدهاست که مقدار آن در هر سطر جدول منحصر به فرد است. فیلد کلیدی حتما باید دارای مقدار باشد و نباید آن را خالی رها کرد.

برای مثال در جدول مشخصات دانش آموزان ، شماره دانش آموزی یا شماره ردیف که برای هر دانش آموز مقداری متفاوت (منحصر به فرد) است می تواند کلید اصلی جدول باشد. همچنین در جدول مشخصات کتاب، شماره کتاب را می توان به عنوان کلید اصلی در نظر گرفت.

(شکل 3-18) جدول ایجاد شده را در نمای Data Sheetو نحوه ی مقدار دهی به فیلد رشته ( که به روش Lookup Wizard، دارای مقادیر قابل انتخاب است)، نشان می دهد.


برای فیلد Course از ستون Data Type ، Lookup Wizard را انتخاب کنید. با این انتخاب پنجره Lookup Wizard باز می شود (شکل 3-13) در این پنجره Access از شما سوال می کند که مقادیر قابل انتخاب برای این فیلد را از جدول دیگری استخراج کند یا آن ها را خودتان تعیین می کنید. انتخاب دوم امکان تایپ مقادیر را در پنجره بعدی ویزارد برای شما فراهم می کند.



در پنجره بعدی ویزارد مقادیری را که می خواهید برای کاربرد نمایش داده شود، وارد کنید و دکمه ی Next را کلیک کنید (شکل 3-14)



در پنجره ی بعدی ویزارد نامی برای این ستون از جدول وارد کنید و دکمه ی Finish را کلیک کنید.(شکل 3-15)


برای فیلد Average طبق (جدول 3-7) تنظیمات لازم را در بخش Field Properties انجام دهید (شکل 3-16).

 




روی نام جدول کلیک راست کنید و گزینه Save را انتخاب نمایید.

عبارت" مشخصات دانش آموزان" را برای نام جدول وارد کرده و دکمه Ok را انتخاب کنید.

قبل از ذخیره جدول کادر پیغامی مشابه (شکل 3-17) ظاهر می شود و از شما برای تعریف کلید اصلی (Primary Key) تایید می گیرد. در صورت انتخاب دکمه Yes یک فیلد به عنوان کلید اصلی به نام ID و از نوع AutoNumber به جدول اضافه می شود. کلید اصلی با علامت کلید در کنار آن مشخص می شود.



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس نهم Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, | 19:44 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon