درس هجده Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

استفاده از قابليت Auto Format براي تغيير رنگ و طرح فرم
به جاي تغيير قالب بندي هر يك از اجزاي موجود در فرم به طور جداگانه ، مي توان از سبك هاي آماده كه با انتخاب گزينه Auto Format در زبانه Arrange در دسترس قرار مي گيرند، استفاده كرد. (شكل 5-25) با كليك روي هر يك از سبك ها، اجزاي فرم در قالب انتخاب شده قرار مي گيرند و رنگ و طرح زمينه ي فرم و اجزا آن تغيير مي كند.


ذخيره ي فرم

براي ذخيره ي فرم روي نام آن كليك راست كرده و از منوي حاصل گزينه ي Save را انتخاب نماييد . (شكل 5-26)
نماهاي نمايش فرم
فرم ها در 3 نماي مختلف نمايش داده ميشوند كه عبارتند از : Form View ، Layout View ، Design View در ادامه روش هاي تغيير نماي فرم و كاربر هركدام شرح داده مي شود.

تغيير نماي فرم
براي تغيير نماي فرم به يكي از روش هاي زير عمل كنيد :

روش اول : روي نام فرم كليك راست كنيد و از منوي حاصل ، نماي مورد نظر را انتخاب كنيد . (شكل 5-28)


روش دوم : ا
ز آيكن هاي تغيير نما كه در منتهي اليه سمت راست و پايين فرم ديده مي شود ، استفاده كنيد .

روش سوم :
استفاده از گزينه ي View كه اولين گزينه از سمت راست در نوار ريبون تمام نماهاست. با كليك روي گزينه View منويي ظاهر مي شود ، نماي مورد نظر را از ان انتخاب كنيد .(شكل 5-29)

نماي Form View

در اين نما فرم درحالتي نمايش داده مي شود كه كاربر مي تواند ركوردها را مرور ، آنها را ويرايش و ركورد جديد ايجاد نمايد. بسته به روش ايجاد فرم ممكن است در هر لحظه در يك فرم يك يا چند ركورد نمايش داده شود . در (شكل 5-30 ) فرمي را در نماي Form View در حاليكه ركورد پنجم جدول مشخصات كتاب را نمايش مي دهد ، مشاهده مي كنيد .


وارد كردن و ويرايش ركورد ها در فرم

همانطور كه گفته شد در نماي Form View ، مي توان داده ها را وارد كرد يا آنها را ويرايش نمود.
براي ايجاد ركورد جديد روي دكمه در نوار مرور ركورد ها كليك كنيد و به اين ترتيب يك ركورد خالي به جدول اضافه مي شود . مقادير فيلدها را در مقابل نام هر فيلد وارد كنيد. براي رفتن به فيلد بعدي از كليد Tab يا كليد جهت نماي پايين و براي بازگشتن به فيلد قبلي از تركيب كليد هاي Shift + Tab يا از كليد جهت نماي بالا استفاده كنيد.
براي ويرايش ركورد مورد نظر يا دكمه هاي موجود در نوار مرور ركوردها ، ركورد مورد نظر را نمايش دهيد مقادير آن ها را ويرايش كنيد . براي حذف يك داده ، مقدار آن را انتخاب كنيد و كليد Delete صفحه كليد را بفشاريد يا از گروه Records در زبانه ي Home ، گزينه ي Delete را انتخاب و از منوي باز شده گزينه ي Delete را انتخاب كنيد.
برای حذف یک رکورد نیز پس از انتخاب رکورد مورد نظر ، از گروه Records در زبانه ی Home ، گزینه ی Delete را انتخاب و از منوی باز شده گزینه ی Delete را انتخاب کنید. (شکل 5-31)


 



يا از نوار دسترسي سريع Access روي دكمه Save كليك كنيد. در كادر Save As در صورت تمايل نام آن را تغيير داده و دكمه Ok را انتخاب نماييد . (شكل 5-27)



 


 



 



 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس هجده Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 7:53 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon