فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

فصل اول _ آشنایی با c# و محیط برنامه

فصل اول :

به ویژوال C# خوش آمدید

نوشتن برنامه برای یک کامپیوتر همانند یاد دادن گره زدن بند کفش به یک کودک است.تا زمانی که شما نتوانید درست مراحل کار را بیان کنید هیچ کاری انجام نمی شود. ویژوال C# یک زبان برنامه نویسی است که به وسیله ان می توانید به کامپیوتر خود بگویید چه کار هایی را انجام دهد. اما کامپیوتر نیز مانند یک کودک است و فقط کارهایی را می تواند انجام بدهد که مراحل آن به وضوح مشخص شوند.اگر تا کنون هیچ برنامه ای ننوشته باشین ممکن است این کار مشکل به نظر برسد، البته در بعضی مواقع نیز به همین صورت است. اما خوشبختانه  ویژوال C# زبانی است که سعی کرده است این موضوع را تا حد ممکن ساده کند و به شما اجازه میدهد تا کار های بسیار مشکل را به سادگی انجام دهید. درک اتفاقاتی که در سطوح پایین برای اجرای یک برنامه رخ می دهد هیچ وقت ضرری نداشته است، اما در ویژوال C# برای نوشتن یک برنامه نیازی به در گیری مسائلی از این قبیل ندارید و میتوانید به راحتی بر الگوریتم برنامه ای که می خواهید بنویسید تمرکز کنید.
برنامه هایی که به وسیله ویژوال C# نوشته می شوند می توانند بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا شوند. حتی اگر تا کنون هیچ برنامه ای برای کامپیتر ننوشته باشید، در طول کتاب واجرای تمرینات بخش “مثال ها” بیشتر با جنبه های مختلف این زبان برنامه نویسی و همچنین .NET Framework آشنا می شوید به زودی متوجه خواهید شد که  برنامه نویسی برای  کامپیوتر به این اندازه که تصور می کنید، مشکل نیست. بعد از مدتی که با ان آشنا شدید، به راحتی می توانید انواع مختلف برنامه ها را با ویژوال C# بویسید. ویژوال C# (همانطور که از اسم .NET مشخص است) می تواند برای ایجاد برنامه های قابل استفاده در اینترنت مورد استفاده قرار بگیرد. شما می توانید با این زبان به راحتی برای دستگاه های موبایل برنامه بنویسید . نوشتن این نوع برنامه ها آنقدر ساده است اما احتمالا با این نکته موافقید که قبل از یادگیری و دویدن باید راه رفتن را اموخت بنابراین در این قسمت از آموزش در برنامه نویسی ویندوز تمرکز می کنیم.
در این فصل :
  • اموزش نصب برنامه
  • چگونگی ایجاد یک برنامه تحت ویندوز

نصب ویژوال C#

قبل از اینکه بتوانیم از ویژوال C# استفاده کنیم باید آن را در سیستم خود نصب کنیم
با قرار دادن CD  ویژوال استودیو در درایو، برنامه نصب به صورت اتوماتیک اجرا می شود. اما اگر اجرا نشد می توانید فایل setup.exe  را از درون درایو اجرا کنید. برای این کا ربه منوی start بروید و روی گزینه Run  کلیک کنید در پنجره ای که باز می شود، D:\setup.exe  را تایپ کنید(D نام درایوی است که CD یا DVD ویژوال استودیو در ان قرار دارد). بعد از اجرای برنامه Setup باید صفحه ای مشابه با شکل 1-1 ببینید

Install

شکل 1-1

این پنجره مراحلی را که برای نصب باید طی کنید را نشان می دهد. برای اجرای درست فرایند نصب ویژوال استودیو نیاز دارد که یک سری .....................  (نظر درمورد آموزش یادتون نره)

موضوعات مرتبط: فصل اول _ آشنایی با c# و محیط برنامه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 مرداد 1393برچسب:, | 8:31 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon